Pilates & Joga - mój sposób na relaks

8/13/2013

Jako osoba prowadząca zdrowy tryb życia, lubię nawet wolny czas spędzać aktywnie. Nie interesuje mnie relaks na kanapie przed telewizorem. Ani to ciekawe, ani pożyteczne. Jakiś czas szukałam dla siebie jakichś ćwiczeń, które jednocześnie będą relaksujące i wzmacniające ciało. Spróbowałam zatem pilatesu i jogi. I wiecie co? Pokochałam to! Takie treningi wykonuję przynajmniej raz w tygodniu przez około godzinę. Idealne na sobotni poranek. Ale zacznijmy od początku.

Czym jest pilates?
Jest to zestaw specjalistycznych ćwiczeń, który są kombinacją baletu, jogi, medytacji zen oraz starożytnych - greckich i rzymskich ćwiczeń. Angażują nie tylko ciało, ale i umysł. Korzyści z uprawiania pilatesu jest wiele, np.:
- szczupła, wysmuklona sylwetka

- wzmocnienie równowagi i koordynacji ruchowej
- zrównoważenie siły i elastyczności
- korekcja wad postawy
- zwiększenie świadomości własnego ciała
- poprawa kondycji fizycznej i elastyczności

Pamiętajmy jednak, że pilates nie jest uważany za wymagającą dziedzinę sportu. Są to doskonałe ćwiczenia jako dodatek do innych. Nie zrzucimy za ich pomocą dużych ilości nadprogramowych kilogramów. Jednak wykonywanie ich systematycznie i dokładnie bardzo dobrze wpłynie na ciało.

źródło


Czym jest joga?
Jest to rozbudowany system leczniczy dotyczący ciała, umysłu i ducha, pochodzący z Indii, sprzed 5000 lat. Słowo "yoga" oznacza łączyć, integrować, scalać. Istnieje pięć podstawowych ścieżek realizacji jogi. Odnoszą się one do najistotniejszych aspektów, poprzez które człowiek ujawnia swoją naturę. 
Korzyści płynące z jogi:
- elastyczność
- moc
- napięcie mięśni
- zapobieganie bólowi
- lepsze oddychanie
- korzyści mentalne
- relaks
- lepsza koncentracja

źródło


Wykonuję ćwiczenia znalezione na youtube. Poniżej zamieszczę Wam linki do moich kilku ulubionych zestawów.
 

PILATES





JOGA





Być może przypadnie Wam do gustu któryś zestaw i także pokochacie pilates i jogę :)


       źródło:

  • e-joga.pl
  • pilates.pl

26 komentarze

  1. Ja pokochałam pilates, kiedy pozwolił mi na zamknięcie rozstępu mięśnia prostego brzucha :) Może nie są zbyt wymagające kondycyjnie, ale wymagają skupienia i dokładności w wykonywaniu :)

    Najbardziej polubiłam trochę inną wersję - Blogilates na yt :) Polecam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. również znam Blogpilates i korzystam z tych ćwiczeń :) zgadzam się, wymagają skupienia i dokładności, świetnie mnie relaksują ;)

      Usuń
  2. joga i pilates jest ok jak dla mnie na zakonczenie treningu silowego :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Grunt to znaleźć sposób dla siebie :) Liczy się pomysłowość, ale i nasza wygoda.
    Pozdrawiam Paweł Zieliński

    http://twojwybortwojaprzyszlosc.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam jogę, chciałabym trenować ją pod okiem instruktora :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jogę uwielbiam między innymi z tego powodu nie mogę doczekać się już października i zajęć z profesjonalistką.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oo super :) zazdroszczę ;) chyba i ja w końcu muszę się zapisać na takie zajęcia :)

      Usuń
    2. Moja uczelnia organizuje 2 razy w tygodniu po 90 minut (za darmo) w roku akademickim. Zaczęło się przez przypadek i trwa a zajęcia są w max. 15 osobowym składzie, wychwytuje wszystkie błędy więc jest idealnie.

      Usuń
    3. oh! super! zazdroszczę :) można zapytać jaki to rodzaj uczelni? jakaś sportowa czy zwykła?

      Usuń
  6. Próbowałam pilatesu i jogi też musze chyba do tego wrócic;p

    OdpowiedzUsuń
  7. zapraszam cie na moje fan page https://www.facebook.com/pages/My-subsistence/214034765386825?ref=hl

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy nie byłam na jodze, ale słyszałam wiele pozytywnych opinii :)

    OdpowiedzUsuń
  9. chciałabym kiedyś pójść na jogę:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzięki filmy się przydadzą :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dla mnie to trochę zbyt hmm spokojne ;) niemniej joga bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam takie pytanko dotyczące pilatesu :) Słyszałam, że dobrze wpływa na wysmuklenie nóg, głównie chodzi mi o łydki które są moją zmorą :D Który filmik polecasz by wysmuklić nogi?
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajny zestaw ćwiczeń. Lubię do swojego domowego fitnessu dodawać różne nowości. Dzięki temu mam więcej pozytywnej energii i chęci do ćwiczeń:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Pilates wybieram najczęściej po bardzo intensywnym wysiłku. Chwila odpoczynku, wyciszenia się :)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja dopiero odkrywam jogę, ale po kilku lekcjach już jestem nią zachwycona. Czuje się zupełnie inaczej, lepiej i na pewno będę kontynuowała uprawianie jogi.

    OdpowiedzUsuń
  16. Pilates i joga to moja miłość :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Pilates jest też po części złożony z elementów jogi. Nie byłabym sobą, gdybym minimum dwa razy nie chodziła na zajęcia Pilatesu. Dodatkowo jeszcze robię trening cardio, ale to nie daje aż tak wiele. Gdyby ktoś zaczynał swoją przygodę z pilatesem i chciał się dowiedzieć nieco więcej, jak zacząć itp. to zapraszam tutaj: http://www.jestemfit.pl/artykuly/trening/pilates-bezpieczny-trening-dla-cia%C5%82a-i-dla-umys%C5%82u

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetny post.
    A ja kocham jogę i ciągle chcę ją doskonalić :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetny post, super blog !
    A jak to jest z jogą w trakcie ciąży? Jak dostosować asany do poszczególnych trymestrów?
    Zapraszam również do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Super, na pewno spróbuję! Mierzę się z problemem z bólami kręgosłupa od ciągłej stojącej pracy przez wiele godzin i potrzebuję czegoś na zdrowe rozruszanie się. Dobrze, że chociaż materac ortopedyczny mi pomógł ale bez odpowiedniego ruchu to za mało. Dzięki za ten post! :)

    OdpowiedzUsuń

Instagram

FACEBOOK

Obserwatorzy