Makaron quinoa z piersią kurczaka w sosie musztardowym

9/18/2016

Ostatnio moja przyjaciółka jadła w pracy sałatkę z sosem musztardowym i jakoś mnie tak naszło, że mam straszną ochotę na niego. Jednak chciałam taki w wersji na ciepło do obiadu. Moja babcia od dawna taki robi i jest przepyszny, ale chciałam troszkę uzdrowić ten sos i zrobiłam swoją wersję. Muszę Wam nieskromnie powiedzieć, że wyszedł genialny i lepszy od sosu babci :D Cała rodzina zachwalała ;)

Dlatego dziś dla odmiany przychodzę do Was z pomysłem na obiad: makaron quinoa z piersią kurczaka w sosie musztardowym :) Mój hit tego miesiąca! 

Makaron jest od rodzinnej wytwórni Fabijańscy. Mają oni w swojej ofercie bardzo ciekawe makarony. Takie, których jeszcze nie jadłam, jak właśnie ten quinoa czy również ryżowe i z grochu. Są w pełni ekologiczne, a w składzie mają tylko daną mąkę i wodę źródlaną. Bardzo polecam zarówno ze względu na skład, jak i walory smakowe. Quinoa - najlepszy jaki jadłam!

Składniki:

  • 500g piersi z kurczaka
  • makaron quinoa (oczywiście możecie użyć innego, jeżeli takiego nie macie)
  • 1 łyżka oleju kokosowego
  • 1,5 łyżki mąki kukurydzianej
  • 3 łyżki musztardy
  • 250ml bulionu
  • 1 łyżka jogurtu greckiego

Sposób przygotowania:
Fileta bez żadnych przypraw dusić na patelni do momentu, w którym będzie gotowy. Ugotować makaron (ilość według uznania). Quinoa gotował się około 10 minut. Przygotować 250ml bulionu. Do przestudzonego dodać musztardę i dobrze wymieszać. W małym rondelku rozpuścić olej kokosowy i dodać do niego mąkę. Zamieszać, po czym dodać musztardowy bulion. Wszystko razem zagotować. Na końcu zdjąć z gazu i wymieszać z jogurtem greckim. Sos wymieszałam z mięsem na patelni, dzięki czemu połączył się z wodą, która powstała podczas jego duszenia. Smacznego!



6 komentarze

  1. uwielbiam sos musztardowy i kurczaka, a takie połączenie to na pewno niebo w gębie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. nigdy nie jadłam makaronu quinoa ale najczęściej kupuję razowy

    OdpowiedzUsuń
  3. A miałam do Ciebie pisać o przepis na ten sos :) Mniam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny makaron, muszę taki kupić :) Ciekawy pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawa propozycja :D Lubię sos musztardowy, więc chętnie to przyrządzę.

    OdpowiedzUsuń

Instagram

FACEBOOK

Obserwatorzy