Ciekawostki żywieniowe #8 - płatki jaglane

3/25/2016


Najczęściej na śniadanie jadałam owsiankę, bo był to po prostu szybki sposób na posiłek, ale też oczywiście pożywny. Niemniej jednak płatki owsiane nie wpływały szczególnie dobrze na mój układ pokarmowy, z którym mam spore problemy. Jakiś czas temu przerzuciłam się z owsianki na jaglankę i okazało się to strzałem w dziesiątkę. Nie dosyć, że jak dla mnie smakują świetnie, to jeszcze mój brzuch nie ma z nimi problemów ;)

Właściwości płatków jaglanych:
  • pozytywny wpływ na układ nerwowy, wzmagają koncentrację, usuwając zmęczenie i bezsenność
  • korzystne działanie w funkcjonowaniu układu pokarmowego, usprawniają trawienie (potwierdzone na bazie własnego doświadczenia!)
  • posiadają właściwości przeciwgrzybiczne i moczopędne, dzięki czemu korzystnie wpływają na pracę nerek
  • dobrze wpływają na cerę, poprawiają stan skóry, wzmacniają włosy i paznokcie
  • dobre źródło witamin z grupy B, które wpływają na utrzymanie komórek w organizmie w dobrej kondycji
  • zawierają wiele składników mineralnych: kwas krzemowy, wapń, potas, fosfor, żelazo, magnez, cynk, lecytyna
  • nie zawierają glutenu
Oczywiście to nie jest tak, że zjesz kilka miseczek płatków jaglanych i nagle wszystkie problemy znikają. Jednak takie właściwości na pewno zachęcają do włączenia ich do diety. Jadam je prawie codziennie, najczęściej na śniadanie i w różnej postaci. Czasem jest to jaglanka, czasem placki czy ostatnio robiłam babeczki z ich użyciem. Dla mnie najistotniejszą rzeczą jest to, że nie sprawiają mi problemów ze strony układu pokarmowego :)

Na pewno pojawią się pytania co do wymienionych wyżej dań. Jeżeli chodzi o jaglankę to zalewam na noc płatki mlekiem roślinnym w dość dużej ilości, aby odpowiednio namiękły, a rano dolewam jeszcze trochę mleka, podgrzewam, dodaję odżywkę białkową i wybrane dodatki.
Placki to prościzna: jajko, 2-3 łyżki płatków jaglanych i trochę mleka roślinnego. To taka baza, a do niej za każdym razem dodaję inne produkty, np. wiórki kokosowe, odżywkę białkową, kakao, banana itd.
Babeczki zaś są z czekoladowym budyniem i są zrobione z przepisu Pat-Dream.

Jadacie płatki jaglane? :)




9 komentarze

  1. Jadam i bardzo lubię :) najczęściej lądują z płatkami owsianymi w misce z chia i otrębami, zalewam gorącym mlekiem i tak wygląda moje śniadanie ;) ostatnio piekłam też z nimi ciasteczka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze nie próbowałam płatków jaglanych, ale kupię je świętach ;) mają tyle właściwości, że rzeczywiście warto wrzucić je do jadłospisu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Płatków jeszcze nie próbowałam, ale kaszę jaglaną uwielbiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie podobnie ;) Jaglanka górą! ;)

      Usuń
  4. ja też nie próbowałam jeszcze tych płatków, na razie odpowiada mi owsianka, ale kto wie... :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A te placuszki to na patelni bez tłuszczu? Trzeba oddzielić białko od żółtka i ubić i odczekać po zalaniu mleka czy od razu mieszamy i smażymy?;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Chyba zacznę je sobie kupować :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Jaglanych chyba jeszcze nie jadłam, a brzmią ciekawie i zdrowo :) czasami czytając opisy produktów mam wrażenie, że powinnam już mieć +100 lat życia i świetną formę :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny post :)! Można wiele się dowiedzieć.
    Również prowadzę bloga o podobnej tematyce. Tak więc zapraszam. Jeśli interesowała by cię wspólna obserwacja to napisz w komentarzu :*
    Mój blog ♥ Serdecznie zapraszam !

    OdpowiedzUsuń

Instagram

FACEBOOK

Obserwatorzy