Ciasto fasolowo-czekoladowe

10/31/2014

Dłuugi czas zbierałam się za zrobienie ciasta fasolowego i w końcu mi się udało :D Skorzystałam z przepisu, który mam w przepiśniku już spory czas. Nie pamiętam z jakiego bloga pochodzi. Wprowadziłam jednak drobniutkie modyfikacje i w takiej wersji go Wam przedstawię. Ciasto jak dla mnie bomba! Jest przepyszne :) Można trochę wyczuć fasolę, jednak mnie zupełnie to nie przeszkadza, bo ją uwielbiam. Nie wszystkim będzie ono smakowało, właśnie ze względu na specyficzny posmak. Polecam jednak wypróbować i przekonać się co do smaku.

Składniki:

  • puszka czerwonej fasoli
  • mały banan
  • 3 łyżki jogurtu naturalnego
  • 4 łyżki mleka
  • 2 jajka (osobno żółtka i białka)
  • 1,5-2 łyżki kakao
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia
  • miód według uznania i preferencji smakowych (ja dałam około 2 łyżek)
  • dowolne dodatki
Sposób przygotowania:
Fasolę, żółtka, jogurt, mleko, kakao, banana i proszek do pieczenia blendujemy na gładką masę. Wsypujemy wybrane przez nas dodatki. Osobno ubijamy białka (ze szczyptą soli) i łączymy delikatnie z masą fasolową. Czas pieczenia to około 1g w 180stopniach. Naprawdę nie wiem, w ilu stopniach piecze mój, bo nie jest to napisane, ale piekłam na najmniejszej możliwej wartości (narysowane ciasteczka :D) przez 40 minut i było już gotowe. Sprawdzajcie koniecznie patyczkiem, czy ciasto się nie klei. Smacznego! :)


25 komentarze

  1. Kiedyś robiłam 4-składnikowe muffiny fasolowe (fasola, woda, soda, ksylitol) i smakowały jak brownie, więc na pewno wypróbuję Twój przepis.

    +Chodziło chyba o kakao, a nie o kaka :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. już poprawiłam błąd :D
      spróbuję kiedyś takie 4-składnikowe ciasto zrobić :)

      Usuń
  2. O mniam mniam pychotka :D chyba trzeba będzie zrobić na weekend :D do kawusi lub herbatki :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Może na cheata będzie :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czemu na cheata? ;) to zdrowe ciasto, które możesz zjeść normalnie bez cheata :)

      Usuń
  4. Lubię i często robię dla siebie i bliskich.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie niestety nie chcą go jeść.. moja rodzina kocha cukier

      Usuń
  5. robiłam. smaczne :)
    a jadłaś z buraków?

    OdpowiedzUsuń
  6. A już miałam nadzieję, że masz przepis idealny, w którym nie czuć fasoli :(. Mi ten smal totalnie nie podchodzi... No trudno, nie wszystko może mi smakować :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mnie nie przeszkadza ten fasolowy posmak, ale pewnie jak dasz więcej kakao to ono zabije smak fasoli, z tym że wówczas proporcjonalnie trzeba będzie zwiększyć ilość miodu :)

      Usuń
    2. Sprobuj uzyc ciecierzycy zamiast fasoli, w ogole nie czuc. 200 g cieciorki (waga przed ugotowaniem), baaardzo dojrzaly banan albo nawet 2 jesli sa male, kakao wg uznania i 2 lyzeczki proszku do pieczenia. Zblendowac. 20 min w 180 st (muffinki)

      Usuń
  7. Wygląda smakowicie, fasolę lubię więc chętnie wypróbuję przepis :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i ja lubię fasolę, więc w końcu musiałam wypróbować :D

      Usuń
  8. Uwielbiam to ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. widzę, że wiele osób się nim zachwyca :D to dobrze, bo to takie ciasto, które można jeść i jeść ;) w umiarze oczywiście :D

      Usuń
  9. Wszędzie widzę zachwyty nad tym ciastem, ale ciągle nie potrafię się do niego przekonać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. każdemu smakuje co innego :) wielu osobom przeszkadza ten fasolowy posmak, mnie w ogóle :)

      Usuń
  10. Nie wierzę... Ciasto z fasoli :D No ale skoro jest i z marchewki, to czemu nie z fasoli? ;) Bardzo lubię czerwoną fasolę, ale na słodko nigdy jej nie jadłam. Bardzo chętnie spróbuję Twojego przepisu. Uwielbiam takie ciekawostki!

    OdpowiedzUsuń
  11. Super połączenie! Ciasto wygląda przepysznie :)

    Pozdrawiam

    fitfunmamarun.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Instagram

FACEBOOK

Obserwatorzy