Jogurtowy sernik na zimno z galaretką

12/19/2015

Przed świętami kolokwia napisane, niemalże nic nie muszę robić na uczelnie, mam czas wolny to szaleję w kuchni :D Dziś mam dla Was przepis na sernik na zimno. Tego typu ciasto kocham od dziecka i zawsze mogłam się nic zajadać, ile wlezie. W końcu wykombinowałam dla mnie najlepszą fit wersję :) Jest pyyyyyyyyszne! 

Składniki:
- 8 łyżek otrębów owsianych
- 3 łyżki wiórków kokosowych
- 500g mielonego serka Emilki
- 500g gęstego jogurtu naturalnego
- 2 łyżki żelatyny
- kilka kropel aromatu waniliowego
- 1,5 łyżki stewii do sera
- owoce (u mnie pomarańcza)
- galaretka bez cukru (u mnie cytrynowa)
- 1,5 łyżeczki stewii do galaretki (opcjonalnie)

Sposób przygotowania:
Blaszkę (ja mam 24x24cm) wysypujemy wymieszanymi ze sobą otrębami i wiórkami.
Twaróg miksujemy z jogurtem. Dodajemy stewię i aromat. 2 łyżki żelatyny rozpuszczamy w 8 łyżkach gorącej wody i mieszamy do rozpuszczenia. Pozostawiamy na chwilę do ostygnięcia, po czym wlewamy do masy serowej i miksujemy. Ser delikatnie wylewamy na blaszkę, uważając, aby nasz sypki spód się nie przemieścił. Wstawiamy do lodówki. W międzyczasie przygotowujemy galaretkę i pozostawiamy do ostygnięcia (można dodać trochę stewii, jeżeli chcemy, aby była słodsza). Po około 1-1,5h sernik powinien już stężeć. Wtedy kroimy pomarańczę na dość płaskie kawałki i rozkładamy na cieście. Lekko tężejącą galaretką zalewamy sernik i wstawiamy do lodówki. Polecam robić ciasto wieczorem i wtedy zostawić na całą noc w lodówce. Wówczas na pewno odpowiednio stężeje. Smacznego!

10 komentarze

  1. uwielbiam taki sernik, pychotka, niestety nie pamiętam kiedy ostatnio jadłam :/

    OdpowiedzUsuń
  2. Zazdroszczę Ci takiego luzu na uczelni ;) Ja za to piszę przez świąteczny czas same prace na studia, których terminy wypadają zaraz po przerwie. :) Kto wie, może upichcę podobny sernik... ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ależ on bajecznie wygląda <3 już czuję w ustach jego smak ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Widziałam już wczoraj,nie jadłam,ale i tak wiem że pyszny,bo zdolna bestia z Ciebie :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ooo na pewno wypróbuję, biorąc pod uwagę fakt, że mam niesprawny piec i jedynie ciasta z lodówki mogę robić ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Sernik to moje ulubione ciasto, a ten wygląda po prostu obłędnie ♥ I na dodatek to zdrowa wersja sernika! Po prostu nie pozostaje nic innego, tylko usiąść i się zajadać :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zostaniesz moim osobistym cukiernikiem :D ?

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam serniki! Zwłaszcza te na zimno więc z pewnością wypróbuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pysznie wygląda Twój sernik, a i kaloryczność mocno ograniczyłaś. Ciekawe czy można znaleźć gdzieś podobny przy diecie z dostawą. ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda mega apetycznie! Spróbuje w weekend znaleźć czas i podjąć się wyzwania zrobienia ;)

    www.treningtomka.pl

    OdpowiedzUsuń

Instagram

FACEBOOK

Obserwatorzy