Babeczki kopiec kreta w fit odsłonie

2/06/2016

Nie wiem jak Wam, ale mnie najlepsze pomysły przychodzą do głowy bardzo niespodziewanie i w przeróżnych miejscach. Przedwczoraj, gdy wracałam w Poznaniu z dworca pkp do mieszkania, naszło mnie, że mam ochotę na babeczki kopiec kreta i w mgnieniu oka jakoś pojawiła się w głowie wizja ich fit wersji :D Okazało się, że stworzenie ich w zdrowszej odsłonie jest banalnie proste, a nigdy wcześniej nie przyszło mi na myśl ;) Zatem wczoraj kupiłam odpowiednie produkty, a dziś od rana wzięłam się za realizację mojego pomysłu. Nieskromnie Wam powiem, że jak dla mnie, to najlepsze babeczki, jakie kiedykolwiek zrobiłam ;)

Składniki na ciasto:

  • puszka czerwonej fasoli
  • 1 dojrzały banan
  • 2 jajka
  • 5 łyżek mleka sojowego
  • łyżeczka oleju kokosowego
  • ksylitol (ilość według uznania)
  • 2 łyżki kakao
  • kilka kropel aromatu waniliowego
  • łyżeczka proszku do pieczenia
Dodatkowo:
  • puszka mleczka kokosowego (dobrze schłodzonego)
  • ksylitol 
  • 1 banan
  • 1 łyżka żelatyny

Sposób przygotowania:
Fasolę odcedzić i przepłukać wodą. Wszystkie składniki na ciasto dokładnie zblendować. Nakładać do foremek na babeczki. Najlepiej niemalże całe, bo niewiele rosną. Piec 35-40min w 180 stopniach.
W czasie pieczenia babeczek ubić mleczko kokosowego z ksylitolem (ilość dostosuj do siebie, zależy jak bardzo słodki chcesz uzyskać krem). Rozpuścić łyżkę żelatyny w 4 łyżkach gorącej wody, dobrze wymieszać i pozostawić na chwilę do ostudzenia. Dodać do mleczka i chwilę miksować. Następnie włożyć na kilka minut lodówki. 
Potem wydrążyć ostudzone babeczki, pozostawiając spód i boki. Wyjęte ciasto wkładać do jakiejś miseczki. Na dno dziurki położyć plasterek banana i przykryć go naszym kremem. Na babeczki kruszy się potem ciasto, które wcześniej wyjęliśmy, tworząc kopiec kreta. Jest to trochę brudna zabawa, aby w większości przykryć ten krem. Tym bardziej, że ciasto fasolowe nie jest kruche i sprawa jest nieco utrudniona. Niemniej jednak warto, bo są przepyszne! Smacznego! :)


14 komentarze

  1. Apetyczne! Uwielbiam takie smaki. Skład cudowny, aż grzech nie spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają bosko <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają mega smakowicie, chyba się skusze, by je zrobić! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdecydowanie muszę wypróbować! Od kiedy pierwszy raz robiłam wegańskie babeczki i użyłam banana zamiast jajek - pokochałam ten zamiennki! <3

    OdpowiedzUsuń
  5. WOW! Ale pięknie wyglądają! Z chęcią wypróbuję je w weekend. Uwielbiam ciasta na bazie fasoli - jest świetna, w ogóle jej nie czuję, a nie trzeba dodawać mąki ani nic podobnego, a poza tym nie jest aż tak kaloryczna :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mnie zawsze po tradycyjnym kopcu kreta mdli,może ta wersja okaże się lepsza. Na pewno wypróbuję.
    Pozdrawiam.

    theeternalbattle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. na pewno zrobię! wyglądają obłędnie! <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda apetycznie, jeszcze nigdy nie jadłam takiego ciasta ale z chęcią wypróbuje.:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Znam ten przepis w wersji prawie identycznej - tylko bez jajek - dziwne również wychodzi, a jednak jest bardziej "fit"

    A i żelatynę zamieniam na agar. W moim domu (2lekarzy) odkąd pamietam używało się go. Chyba nawet przez to na imprezach "rodzinnych" wszelkie galaretki z warzywami, mięsami etc. mi nie podchodziły.
    http://www.zakumaj.pl/artykuly/czego-mozna-uzywac-zamiast-zelatyny.html?page=2

    Fajnie, że sobie o nim przypomniałam :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Wyglądają fantastycznie :) I w dodatku mają w środku mojego ulubionego banana :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Super przepis, babeczki wyglądają bardzo apetycznie. :-)

    Zapraszam do siebie: http://www.fitnesswomen.pl

    OdpowiedzUsuń

Instagram

FACEBOOK

Obserwatorzy