Ciekawostki żywieniowe #6 - truskawki

6/20/2014

U mnie sezon truskawkowy trwa na całego! Dodaję truskawki, gdzie tylko się da. Do owsianki, do naleśników, na deser po obiedzie, robię z nich lody oraz smoothie. Zdecydowanie jest to mój ulubiony owoc :) Poza tym, że są pyszne, mają również wiele wspaniałych zdrowotnych właściwości. Ale nie tylko ;) Mogą być również wykorzystywane dla urody jako np. składnik maseczek do twarzy.
Bardzo ubolewam nad tym, że jest to owoc sezonowy. Chciałabym, aby były przez cały rok :)
Jest to również owoc niskokaloryczny. 100g to tylko około 30 kcal. 100g truskawek zawiera również 0,6g białka, 7g węglowodanów oraz 2g błonnika.





Właściwości truskawek:
  • duża zawartość błonnika usprawnia perystaltykę jelit
  • przeciwdziałają zaparciom
  • wysoka zawartość witaminy C
  • poprawiają przemianę materii
  • mają właściwości odtruwające i oczyszczające
  • zawierają bromelinę, która odpowiada za rozkład białka, dlatego poleca się je osobom, które mają kłopoty z ich trawieniem
  • zawierają dużo żelaza
  • chronią przed anemią
  • wzmacniają organizm
  • obniżają kwasowość moczu, dlatego poleca się je przy schorzeniach wątroby, nerek, kamieniach moczowych i żółciowych
  • mają właściwości bakteriobójcze
  • używane jako kosmetyk działają odżywczo, bakteriobójczo i ściągająco
  • wykorzystywane są do produkcji preparatów do opalania jako naturalne blokery promieni UVA i UVB
  • są cennym źródłem antyoksydantów

Wspaniałe właściwości truskawek można wymieniać i wymieniać. Osobiście nie używam ich jako składnika kosmetyków, ale kocham je jeść! Pod każdą postacią. Żeby Wam to udowodnić, zamieszczam poniżej kilka smacznych zdjęć ;)
źródło: www.doz.pl





A Wy lubicie truskawki? :)

27 komentarze

  1. bardziej przepadam za czeresniami... ale truskawkami tez nie gardze :) szczegolnie jesli uda sie upolowac takie super slodkie. jak jest sezon - tak jak ty dodaje je do wszystkiego ;) zeby sie najesc na zapas :)
    u mnie dzisiaj o Spartan Race - moze tez sie przylaczysz? bedzie smiesznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam pod każdą postacią :) sama nie używam raczej kosmetyków naturalnych, ale jedna z moich ulubionych maseczek jest właśnie z truskawkami - cudo ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie próbowałam nigdy takiej maseczki, ale chyba sobie zrobię :)

      Usuń
  3. Czy lubimy? Ja je kocham! Szkoda, że powoli się kończą :(((

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też żałuję, że już się kończą :( zdecydowanie są za krótko!

      Usuń
  4. uwielbiam i też dodaję do wszystkiego - ale tylko w sezonie :) poza sezonem jakoś dla mnie nie istnieją :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię, chociaż zwykle po 3 tygodniach jedzenia ich do każdego posiłku nie mogę na nie patrzeć, a za tydzień znowu przychodzi ochota :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też tak mam :) cały rok sie nie je, przychodzi czerwiec a ja jem mnóstwo w ciągu dnia :D

      Usuń
  6. Też tryskawki uwielbiam. U mnie również lądują w koktajlach, owsiankach, plackach.,na surowo ale. i z makaronem pełnoziarnistym i jogurtem :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. za dziecka jadłam zawsze makaron ze śmietaną i truskawkami z cukrem ;) teraz robię zdrowszą wersję, czyli jak Ty, pełnoziarnisty makaron, jogurt i truskawki :)

      Usuń
  7. U mnie z truskawkami różnie bywa. Ogólnie lubię, ale dużo zależy od odmiany

    OdpowiedzUsuń
  8. A moj facet nie moze zrozumiec dlaczego z kazdych zakupow wracam z koszykiem truskawek ;).

    OdpowiedzUsuń
  9. Kocham truskawki i od miesiąca jem je prawie codziennie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja tak samo :) moja mama już patrzeć na nie nie może, a ja nadal jem :D

      Usuń
  10. Dzisiaj przytargałam z zakupów pełną łubiankę truskawek. Uwielbiam te owoce, ale solo, bez żadnych dodatków (to znaczy w dodatkach też mi smakują, ale szkoda mi ich na musy czy desery). Pochwal się z czego zrobiłaś placuszki z ostatniego zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to placuszki z mąki żytniej z jabłkami :) dostawałam odnośnie nich kilka pytań, więc postaram się zamieścić przepis na blogu :)

      Usuń
  11. uwielbiam truskawki w każdej postaci! i już od każdego instruktora fitness czy dietetyka słyszałam o milionach ich pozytywnych właściwości zdrowotnych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. są takie świetne, że trzeba o nich mówić ;) wiele osób nie wiem, jak wiele wspaniałych właściwości mają :)

      Usuń
  12. nie przepadam, wolę jednak borówki :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja uwielbiam chyba wszystkie owoce hehe :D zjadłabym borówki :D

      Usuń
  13. Uwilebiam wszelkie owoce, jednak moje ulubione to truskawki i maliny - mają ten charakterystyczny smak:) Jednak zdecydowanie wolę te typowo polskie- te nowe odmiany południowe nie mają już "tego czegoś" ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja z truskawkami szaleję! Aż za bardzo. Są dni, że dorzucam je do prawie każdego posiłku. owsianka z truskawkami, sos truskawkowy, mus truskawkowy, sałata ze szpinakiem i truskawkami, koktajl truskawkowy, twaróg z truskawkami itd... :) Tak samo uwielbiam maliny. A od niedawna marzę o poziomkach, których nie jadłam wieki.

    OdpowiedzUsuń
  15. Truskawki są boskie :) Polecam połączyć je z kuskusem i serkiem wiejskim. Pychota :P

    OdpowiedzUsuń

Instagram

FACEBOOK

Obserwatorzy