Moje ulubione cytaty motywacyjne

3/26/2017

Jak pewnie sami zauważyliście, ostatnio rzadko piszę coś na blogu. I nie jest to spowodowane brakiem pomysłów na posty, ponieważ w wersjach roboczych czeka wiele tematów. Szczerze Wam powiem, że po prostu mam ostatnio jakiś gorszy okres w swoim życiu. Czuję się mniej zmotywowana do czegokolwiek, na wiele rzeczy nie mam ochoty, a napisanie czegoś na blogu to ostatnia rzecz, jaka przyszła mi do głowy. O przyczynach mojego samopoczucia pisać nie będę, bo nie chcę tu wyjeżdżać z moim prywatnym życiem, ale jedno Wam powiem: czas wziąć się w garść! Przyszła wiosna, a ja nie mogę dłużej tak wegetować. Nie mogę dłużej użalać się nad sobą, bo niczego dobrego nie wnosi to do mojego życia. 
Dlatego dziś zmotywowałam się do otworzenia tego dokumentu i napisania jednego z naszykowanych dawno pomysłów na post. Mam pięć ulubionych cytatów, do których lubię często wracać i które sprawiają, że odczuwam jakąś iskierkę motywacji wewnątrz ;) Dziś chciałabym się z Wami nimi podzielić :)
Cytaty przygotowałam w formie grafik. Sama je zrobiłam, zatem jeżeli macie ochotę, to możecie sobie pobrać coś, co przypadło Wam do gustu :)


No właśnie. Tak często sama zapominam o tym, aby cieszyć się drobnymi rzeczami. Czasem po prostu wydają się za małe, aby były godne naszej radości. A często z czasem okazuje się, że wcale nie były małe. Były wielkie i warte każdego uśmiechu na twarzy i doprowadziły nas do jakiegoś wspaniałego momentu w życiu bądź sprawiły, że osiągnęliśmy sukces :) Poza tym staram się pamiętać o tym, że skoro nie potrafiłabym cieszyć się z małych rzeczy, to czy na końcu będę umiała z tych dużych? ;)

Uwielbiam ten cytat! Wspaniale jest mieć marzenia. Wizualizacje niby pomagają. Ale co wtedy, gdy coś przez zbyt długi czas pozostaje tylko w naszej głowie? Fajnie jest marzyć o sukcesie, ale chyba znacznie lepiej wziąć się do roboty i zacząć pracować na ten sukces. Samo nic się nie wydarzy :)
Paulo Coelho jak zawsze w sedno :) Sama często łapię się nad tym, że roztrząsam przeszłość i zastanawiam się co by było, gdybym coś zrobiła inaczej. Ale co mi to daje? Czasu nie cofnę i niczego nie zmienię. Ten cytat przypomina mi o tym, że ciągłe zamartwianie się przeszłością nic nie wniesie do mojego życia. Lepiej znaleźć dobry sposób, by ruszyć do przodu i skupić się na przyszłości, którą ciągle mam szansę zmienić :)

Ten cytat należy do moich ulubionych od bardzo dawna! Sama kiedyś niewiele robiłam ze swoim życiem, bo wiedziałam, że to procesy długotrwałe i nie chciało mi się poświęcić tyle czasu. Nie zrobiłam tego i co? Czas oczywiście i tak minął, a ja byłam nadal w tym samym punkcie ;) Musiałam dojrzeć do tego, by prawdziwość tego cytatu do mnie dotarła. Wiele osób boi się zacząć coś robić, bo zajmie to za wiele czasu. Ale powiedzmy sobie szczerze, ten czas i tak minie. Zatem poświęćmy go na realizację tego, co siedzi nam w głowie, zamiast bezczynnie siedzieć i czekać. Czas będzie nieubłaganie mijał, a my chyba nie chcemy być ciągle w tym samym miejscu? ;)

I na koniec znów Paulo Coelho. Te słowa przypominają mi o tym, że nikt nie ma prawa mówić mi kim jestem, kim mam być czy co powinnam robić. Nikt nie ma także prawa podcinać mi skrzydeł i niszczyć mojej pewności siebie :) W końcu jestem tym, czym wierzę, że jestem! Tylko ja o sobie decyduję i ode mnie zależy moje własne życie. Słuchanie opinii kogokolwiek nie zmieni tego, kim jestem :)


A Wy macie jakieś swoje ulubione cytaty? Może któryś z powyższych? Oczywiście każdy ma prawo inaczej je interpretować :) 

11 komentarze

  1. Nic na siłę, motywacja i chęć do pisania same przyjdą :) Czasem warto odrobinę się zdystansować, oczyścić głowę i nabrać zapału do realizacji nowych rzeczy :)
    Co do słabszego okresu w życiu - głowa do góry! Na pewno wszystko się ułoży. Ze swoich motywacyjnych cytatów mogę dorzucić: nic nie dzieje się bez przyczyny :) Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mój ulubiony to ten o sukcesie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne cytaty. Dają do myślenia.
    Pierwszy, o rzeczach małych, jakże prawdziwy. Często zapomninamy, że życie składa się właśnie z takich małych drobnostek. Niepotrzebnie je bagatelizujemy, bo wszystko co powoduję naszą, chociaż chwilową radość powinniśmy cenić.
    Cytat "Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie" również bardzo wartościowy. Często zniechęceni długofalowym procesem prowadzącym do osiągnięcia celu, poddajemy się już na wstępie. Boimy się też, że jeśli coś nie pójdzie po naszej myśli, zmarnujemy czas. Czy nie lepiej jednak zaryzykować i w najgorszym wypadku nic nie osiągnąć niż marnotrawić czas na bierne rozrywki typu oglądanie telewizji czy nieustanne narzekanie?


    w wolnym czasie zapraszam na www.po-prostu-slowa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Przede wszystkim duuuża mądrość jest w tych cytatach :) :) :)

    OdpowiedzUsuń
  5. kilka ulubionych cytatów warto mieć zapisanych w widocznych miejscach. Zawsze gdy ma się mniej siły do działania takie cytaty pomagają :)

    OdpowiedzUsuń
  6. świetne hasła - ja jeszcze bardzo lubię: Nie dziw się, że jest ciężko skoro zmierzasz na szczyt! :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajny post szczególnie 1szy cytat mega motywacja do moich treningow- thx zapraszam do mnie http://zdrowoiodlotowo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Instagram

FACEBOOK

Obserwatorzy