Pyszne placuszki z kaszki manny

2/08/2015

Moja mama jest nowoczesna, ma smartfona, internet w telefonie i profil na facebooku :D Używa go często i jest w różnych grupach kulinarnych, dzięki czemu eksperymentuje z różnymi daniami i coraz to nowsze potrawy lądują na naszym stole. Ostatnio robiła placuszki z kaszki manny. Przepis bardzo prosty, a jakże pyszny! Ja jednak zmodyfikowałam go nieco na swoje potrzeby. Naprawdę polecam wypróbować!

Składniki (na 7-8 placków):

  • pół szklanki kaszy manny
  • pół szklanki mleka
  • jajko (osobno żółtko i białko)
  • słodzidło według uznania (ja dałam łyżeczkę miodu)
Przygotowanie:
Zalej kaszkę mlekiem, wymieszaj dokładnie i pozostaw na około 30 minut. Po tym czasie dodaj żółtko, słodzidło i wymieszaj. Białka ubij na sztywną pianę i dodaj do masy. Wszystko delikatnie wymieszaj. Smaż na mocno rozgrzanej patelni bez tłuszczu (u mnie smażą się normalnie, nic nie przywiera, ale trzeba pamiętać, aby dobrze rozgrzać patelnię) około 1,5 minuty z każdej strony. Szybkie, proste i bardzo smaczne. Smacznego! 

34 komentarze

  1. Odpowiedzi
    1. jestem perfekcjonistką, nawet placki muszę mieć niemalże idealne :D

      Usuń
  2. Smakowicie wyglądają te placuszki, zrobię je sobie dziś na kolację ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. są naprawdę pyszne :) daj znać jak smakowały ;)

      Usuń
  3. Uwielbiam takie placuszki, też je czasem robię :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja ich jeszcze nigdy nie robiłam, a wszystkie leżą na półce..;P

    OdpowiedzUsuń
  5. można je jeść także na kolację? :) nie mam pomysłu na dzisiejszą kolację a tu mi spadają jak z nieba takie placuszki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. troszkę dużo węgli jak na kolację ;) ale raz kiedyś przecież nie zaszkodzi :) ja na kolację często jadam naleśnika: 1 jajko, 2 łyżki mąki (mniej węgli), mleko i dodatki :)

      Usuń
    2. a płatki owsiane zamiast kaszy można dodać?

      Usuń
    3. pewnie, ale wtedy wyjdą zupełnie inne placuszki ;)

      Usuń
    4. Węgli nie jemy na śniadanie! Na kolację jak najbardziej!

      Usuń
    5. skąd taka teoria? każdy posiłek powinien zawierać wszystkie grupy pokarmowe, zarówno węgle i białko, jak i tłuszcze, a na śniadanie tym bardziej potrzebne są węglowodany, aby dostarczyć organizmowi energii

      Usuń
  6. Wyglądają niebiańsko, tak puszyście :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyglądają mega apetycznie!! Muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  8. wyglądają mega ślicznie ;) ja lubię robić omlet z kaszki manny z kakao albo placuszki z samych jajek i bananów- też pycha :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nigdy nie próbowałam takich placuszków z samych jajek i bananów, czas zrobić ;)

      Usuń
  9. Świetny przepis, dzięki! Nadadzą się do szkoły :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o tak, do szkoły takie placki są idealne :) łatwo zapakować i zjeść

      Usuń
  10. muszą być niezwykle delikatne <3 Btw. wiesz, że bierzemy dział w blogu roku - pasje i twórczość - prosimy o głos sms H11171 na nr 7122 <3 Dzięki! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. są bardzo delikatnie, aż się w ustach rozpływają :D

      Usuń
  11. Próbowałam dziś na śniadanie - wyszły świetnie! Ale zastanawia mnie ile mogą mieć średnio kalorii? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się, że smakowały :) wiesz co, nie mam pojęcia, bo nie liczę kalorii, ale wprowadź sobie produkty gdzieś do jakiegoś kalkulatora ilewazy.pl albo potreningu.pl, ale myślę, że coś koło 400kcal będą miały (cała porcja)

      Usuń
  12. A te placuszki robiłaś z jakieś foremki, że takie równe są?

    OdpowiedzUsuń
  13. świetnie wyglądają a gdyby dodać owoce mmmm PYCHA!!

    OdpowiedzUsuń
  14. A ile gramowo dać kaszy manny ??
    Pięknie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Cześć :) Poda ktoś ile mają kcal (jeden placuszek) ?

    OdpowiedzUsuń
  16. a ja mam tylko jedno pytanie ! mleko zimne z lodówki czy lepiej ciepłe ?

    OdpowiedzUsuń
  17. mleko lepiej ciepłe czy zimne?

    OdpowiedzUsuń
  18. Witam.

    Placuszki proste i pewnie smaczne, wypróbuję przepis i może pozwolę sobie podlinkować źródło :)
    Zachęcam do spróbowania pysznych placuszków z dyni, które robimy u mnie w domu:

    http://psprzelotem.blogspot.com/2016/01/placuszki-z-dyni.html

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Instagram

FACEBOOK

Obserwatorzy