BIO herbaty: ajurweda & selection

2/19/2017


Dziś mam dla Was kolejny post o organicznych herbatkach od bio-herbaty.pl. Nie chciałam Was zanudzać wszystkimi, które otrzymałam, w jednym poście, więc je rozdzieliłam. Dziś trochę o ajurwedzie i mieszance owocowych herbat.

Ajurwedyjskie herbaty mają piękne nazwy i opakowania! W pełnym wymiarze posiadam Jasność, która jest połączeniem kakao, mięty i wanilii. Na stronie przeczytamy o niej:

Ajurwedyjska Jasność to połączenie korzennych smaków i aromatów z nutą wanilii, rozgrzewającym imbirem. Całość uzupełnia orzeźwia mięta a słodyczy dodaje lukrecja.

Byłam bardzo ciekawa jak może smakować herbata z kakao, bo pierwszy raz słyszałam o takim połączeniu. Muszę przyznać, że jej smak jest bardzo ciekawy. Nie mogę powiedzieć, że jest to jedna z lepszych herbat, które piłam, ale jest całkiem smaczna. Kakao jest wyczuwalne zarówno w smaku jak i w zapachu, ale mięty nie wyczuwam tam w ogóle.

Smaków jest pięć i poniżej znajdziecie opakowania wszystkich wraz z dokładnym składem. Każda z herbat to zupełnie inne połączenie smaków i aromatów. Najbardziej przemawiają do mnie Radość (rozmaryn i koper włoski) oraz Spokój (imbir i płatki róży).

Są to herbatki w torebkach i aby uzyskać najlepsze walory smakowe należy zaparzać ją przez 5-8 minut. Kiedyś nie sądziłam, że ten czas zaparzania ma jakiekolwiek znaczenie i nie wyciągałam w ogóle torebek z kubka, jednak w przypadku tych herbatek, przekonałam się, że smak naprawdę może się zmieniać w zależności od czasu parzenia ;) 


Energia
Skład:
hibiskus, imbir (15%), trawa cytrynowa (12%), melisa cytrynowa (10%), lukrecja, dzikie jabłko, cynamon, myrt cytrynowy (4%), kardamon, skórka cytrynowa, goździki, pieprz

Równowaga
Skład: hibiskus, lukrecja, koper włoski, trawa cytrynowa, skórka cytrynowa, imbir, cynamon (5%), jałowiec (1%), kardamon (1%), goździki, pieprz


Radość
Skład: imbir, koper włoski (13%), trawa cytrynowa, dzikie jabłko, cynamon, lukrecja, zielona mięta, myrt cytrynowy, rozmaryn (2%), pieprz, kurkuma, kardamon, goździki

JasnośćSkład: trawa cytrynowa, łuski kakao (17%), cykoria, korzeń lukrecji, cynamon, mięta pieprzowa (5%), imbir, goździki, pieprz, sproszkowana wanilia (1%), kardamon

Spokój
Skład: hibiskus, lukrecja, koper włoski, zielona mięta, rumianek, cynamon, imbir (8%), kardamon, płatki róży (1%), anyż, goździki, pieprz

Mam także opakowanie herbatek selection, w którym znajdują się cztery różne smaki po cztery torebki. Uważam, że to super rozwiązanie, żeby przetestować sobie każdy smak i dopiero potem zdecydować się na pełnowymiarowe opakowanie. 

W środku znajdują się następujące smaki:
  • Jabłko i cynamon: kawałki jabłka (30%), hibiskus, skórka dzikiej róży, kawałki cynamonu (12%), korzeń lukrecji, prażona cykoria
  • Imbir i cytryna: zielona herbata, kawałki imbiru (15%), mirt cytrynowy (10%), korzeń lukrecji, mięta
  • Rumianek i mięta: rumianek (45%), mięta, mięta pieprzowa (20%), korzeń lukrecji
  • Rooibos i wanilia: rooibos, wanilia (4%)
Najbardziej do gustu przypadła mi herbatka z rumiankiem i miętą. Po prostu uwielbiam ziołowe herbaty i troszkę odzwyczaiłam się od owocowych czy innych. Niemniej jednak nie mogę powiedzieć, żeby któraś z nich była niedobra. Każdy znajdzie coś dla siebie.


0 komentarze

Instagram

FACEBOOK

Obserwatorzy