Kokosowe ciasto z białej fasoli

1/23/2017

Nie ma mnie tu teraz zbyt często, ale jak pewnie się domyślacie, spowodowane jest to natłokiem zaliczeń na studiach. Jak tylko skończy się styczeń, skończą się zajęcia na uczelni i zostaną mi tylko trzy egzaminy, więc już będę miała luźniej. 

Oczywiście ile można się uczyć, więc w przerwach między materiałoznawstwem a technologią wytwarzania, piekę i gotuję 😂 Dziś przychodzę do Was z przepisem na pyszne kokosowe ciasto z białej fasoli. Od razu powiem, że fasola naprawdę ani trochę nie jest wyczuwalna. Przebija się kokos i wanilia. Ciasto jest dość mokre, ale nie rozwala się i bez problemu trzyma się w całości. 

Składniki: 

  • puszka białej fasoli (240g)
  • 70g wiórków kokosowych
  • 4 jajka
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 35g oleju kokosowego
  • 60g erytrolu
  • 80g jogurtu naturalnego
  • kilka kropel aromatu waniliowego
Sposób przygotowania:
Fasolę dokładnie wypłukać z zalewy. Następnie wszystkie składniki wrzucić do miski i zblendować na gładką masę. 
Jeżeli chodzi o pieczenie: w Poznaniu mam piekarnik, który na pokrętle nie ma stopni, a cyferki. Ciasto piekłam 1h 10min przez pierwszą połowę na 4. a drugą połowę na 5. Podejrzewam, że te 4 i 5 to około 180 stopni. Niemniej jednak musicie po prostu zaglądać do piekarnika i sprawdzać czy ciasto się upiekło 😉

Wyszło mi 8 kawałków.
Wartości odżywcze w 1 kawałku:
160 kcal
B: 6g
W: 5,5g
T: 12,5g 



8 komentarze

  1. No proszę :) Ciągle mnie kuszą te ciasta z fasoli. Mam wszystkie składniki oprócz fasoli właśnie, haha :D Chyba po powrocie z pracy kupię i zabiorę się za pichcenie. W końcu mnie też czeka sesja :D

    OdpowiedzUsuń
  2. musze spróbowac

    http://skucinskaemilia.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  3. A jakiej firmy olej kokosowy? ma to jakiekolwiek znaczenie ??:>

    OdpowiedzUsuń
  4. Super przepis. Domownikom też smakowało. Dałam tylko zamiast aromatu waniliowego cytrynowy :)

    OdpowiedzUsuń

Instagram

FACEBOOK

Obserwatorzy